Win fantaastische prijzen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tim Ongering - WaarBenJij.nu Win fantaastische prijzen! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tim Ongering - WaarBenJij.nu

Win fantaastische prijzen!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

23 Juni 2006 | Suriname, Paramaribo

Het is ondertussen alweer een hele tijd geleden dat ik wat in algemeenheid van me heb laten horen. Ja, dat krijg je na zo’n 10 maanden in Suriname blijkbaar dan toch een keertje. Echt veel doe ik de laatste weken niet meer en ook de lust om te schrijven is wat minder dan voorheen. Binnen twee maanden heb ik waarschijnlijk iedereen die al dan niet per ongeluk op deze site is beland weer in levende lijve gezien – waar klets je dan nog over?

Toch heb ik de afgelopen weken natuurlijk nog wel wat gedaan, vegeteren gaat me zelfs in warm en relaxt Suriname moeilijk af. De dag na mijn vorige stukje begon het WK en, eerlijk is eerlijk, daar gaat momenteel toch wel de meeste tijd in zitten. Als je tot 12 u werkt en er om 13 u en om 16 u een wedstrijd op tv is gaat dat ook nogal vanzelf. Daarna is het even koken en de avond begint alweer. Gezellig is daarbij wel dat er vaak genoeg wat mensen over de vloer komen om even mee te kijken, die dan natuurlijk blijven eten. Zo Surinaams zijn we natuurlijk allemaal al wel.
De wedstrijd van Nederland worden natuurlijk gewoon in de kroeg gekeken, zoals dat hoort. Principes aan de kant en met alle andere blanken in ’t Vat voor een groot scherm, voor deze paar weken mag het van mij. Bereidt me meteen een beetje voor op de terugkomst in Nederland. Ik heb namelijk gehoord dat daar ook veel roze mensen wonen.
Buiten het voetbal kijken is trouwens het voetbal op een laag pitje gekomen. De grote regentijd is niet erg heftig, maar toch genoeg om het vaste trainingsgrondje te vernietigen. Wél heb ik twee weken terug met wat andere studenten nog tegen wat kinderhuiskinderen gespeeld in een minitoernooitje op het veld bij kinderhuis Saron. Echt geweldig hoor, een veldje onder 10 cm water, wat hébben we genoten. Leuk was echter wel dat in elk team waartegen we speelden blijkbaar wel een leerling van me zat – minder natuurlijk dat die leerlingen ons totaal kwijt speelden. Net als op het echte WK lag het ook hier zoals gezegd aan het veld – teveel sproeien is ook weer niet goed, zo heb ik achteraf de terreinknecht toevertrouwd.

De tijd die ik links en rechts overhoud op het moment worden nu gevuld met rustig aan beginnende voorbereiding op vertrek, zoals bankzaken en dat soort bla bla. Mw. Lous is twee weken geleden ook al voor 2 maanden naar Nederland vertrokken en Shrinivasi, waarmee ik de laatste tijd ook een goede band heb opgebouwd (ik sjouw met zijn spullen, hij geeft mij eten) vertrekt morgen in dezelfde richting. Het wordt hier op die manier langzaam maar zeker stiller en stiller en ook mijn gedachten gaan steeds vaker uit naar Nederland. Soms positief, om toch weer jullie allemaal te zien, maar vaak ook met de gedachte ‘Wat moét ik daar, zodra ik iedereen weer gezien heb!?’ Ik heb het hier namelijk zeker zo goed naar mijn zin. Heb mijn collega’s dan ook gezegd dat als Nederland niet bevalt, ik over een half jaar weer terug ben. Vraag me alleen af of ze doorhebben dat ik hierin niet helemaal serieus ben. Surinamers en ironie, die twee gaan echt niet samen…

Verder wil ik er nog even zeggen dat ik dus woensdag 26 juli (+/- 9 u Nederladse tijd) weer terug keer in Nederland. Heb van verschillende mensen al gevraagd gekregen wanneer het ook al weer was. Voor degenen die tijd over hebben (jullie hebben toch vakantie?) is er natuurlijk een spannende wedstrijd verbonden met mijn terugkeer. Degene met het mooiste spandoek wordt getrakteerd op een heerlijk Surinaamse maaltijd, door mij gekookt natuurlijk. Als dat geen lokkertje is, weet ik het ook niet meer!

  • 23 Juni 2006 - 07:37

    Karien:

    Dat wordt moeilijk met al die fantasierijke vrienden van jou. Is er ook op een andere manier een lekkere surinaamse maaltijd te winnen? Ik hoor het wel. Blijf relaxed!

  • 23 Juni 2006 - 07:37

    Tessa:

    IK ZAL ER ZIJN, MET SPANDOEK!!!!!!
    Hou mijn mannetje in de gaten, nu mevrouw Lous dat niet meer kan doen... ;)
    Tot heel heel snel!
    xxx
    Tessa

  • 23 Juni 2006 - 07:51

    Harrie En Thelma:

    Zo te lezen in de reactie hierboven maakt Tessa's aanwezigheid op 26 juli de onze overbodig, zo niet ongewenst...
    Maar in alle ernst, Thelma en ik zitten dan ook in de West, zij het op het meestal aanzienlijk drogere Curaçao.
    Alvast veel plezier in je laatste maand!

    Groeten,

    Thelma en Harrie.

  • 23 Juni 2006 - 09:23

    Maartje:

    Natuurlijk ben ik er! Met het mooiste en grootste spandoek! Ik wist niet dat Mw. Lous in Nederland was! Ze mag wel even langskomen! (Ik ontdek nu dat ik net als in de Donald Duck alleen met uitroeptekens typ!) Tot de 26e en geniet er nog even van daar!
    groetjes, Maartje
    P.S. Zaterdag naar Robbie Williams! Met Basement Jaxx in het voorprogramma!

  • 23 Juni 2006 - 09:41

    Pa:

    Ha Tim,

    Wij denken erover onze vakantie te onderbreken om je op te halen. Terugkeren om 09.00 uur is landingstijd. Dan duurt het wel tot 11.00 uur tot je voldoende gefouilleerd bent. Tot dan !!

  • 23 Juni 2006 - 10:30

    Jack En Corrie:

    Hoi Tim
    Ja, ja het schiet al op. Ook wij zijn de grote afwezigen, wij zijn op dat moment in Canada.
    Maar eind augustus zien we je op het feest bij jullie thuis.Tot dan.

  • 24 Juni 2006 - 04:45

    Che:

    Potverpielekes, wat gaat de tijd toch snel he ventje! Nou, ik geloof graag dat je in Suriname blijft, het zijn geweldige mensen die daar hebt ontmoet en ik vond het ook heerlijk daaro! Fijn dat je na 10 maanden een soort van band krijgt met dhr. Shrinivasi, was 2 maanden geleden wel anders! Allee, ik had nog een vraag, wij leven in AM en PM's hiero, dus kom je 's morgens of 's avonds aan? Ik ga m'n best doen hoor, voor een spandoek, maar ik weet zeker dat er toch wel een maaltijdje kip met rijst van jou inzit toch?
    Nog een gigantische gezellige maand vriendje en tot over 33 dagen! De skihut heeft ons uitgenodigd om weer geld daar op te maken, dus je moet mee!
    Namaste

  • 24 Juni 2006 - 14:28

    D'n Enige Echte,:

    Ha die timmie.

    Eerste effe reageren op Harrie en Thelma. Ik denk dat jullie twee best mee kunnen dingen naar een surinaamse maaltijd, omdat naar mijn inzien Tessa op een ander soort maaltijd zit te wachten. Nadere details lijken mij nu wel overbodig.

    Fijn da ge wir trugkomt menneke. kunne we wir us efkes bijlulle, zonder datte ut sooitje meereageerenden op dees menier fan sgrijve ut ken leze.
    Meei unne doekske gaoi ikke nie staon hoar, ik zie oe tuis welnekeer.

    nauw menneke ajuu mar wir,
    gewitwelwie.

  • 28 Juni 2006 - 11:04

    Erica:

    't is dat ik moet werken...:( anders was ik ook gekomen!

    Veel plezier nog de laaatste weken, die gaan snel!!!

  • 28 Juni 2006 - 13:58

    Bart:

    Ha Tim, leuk om weer iets van je te lezen. Nog enkele weken en dan sta je alweer op Nederlands landgoed.
    Ik kom zonder spandoek, ik span(g) me er niet om wie de grootste heeft, die Surinaamse maaltijd heb ik allang van je gehad.
    Voor diegene die wel met spandoek aankomen, maak het groots, zijn Surinaamse kookkunsten zijn heel behoorlijk!

    Tim, nog even, ik zie je de 26e.

    Groeten van Thuy!

  • 30 Juni 2006 - 18:29

    Anne Marie:

    Ik heb vandaag vakantie gekregen en realiser me nu hoe snel het al 26 juli is.Wij leven nog in de "Maartje is geslaagd roes".Latijn heeft ze opgehaald en staat nu een 7; gisteren de diploma-uitreiking die heel sfeervol en gezellig was. De speach van Maartje was een succes!!En zondag het feest voor de familie. Dat zal wel in de tuin zijn want het is hier momenteel ook transpiratie warm.Doe iedereen de groetjes en wij zijn zeker op Schiphol om je binnen te halen.Doei,

    Anne Marie

  • 05 Juli 2006 - 20:12

    Janneke:

    hey tim,

    komt er nog een leuk berichtje voor je terug komt??

  • 07 Juli 2006 - 06:46

    Rob:

    Ja Tim. Komt er nog een finale?

  • 09 Juli 2006 - 22:22

    Maartje:

    Ja Tim.

  • 10 Juli 2006 - 17:22

    Tessa:

    Inderdaad...

  • 10 Juli 2006 - 17:23

    Tobias:

    Ja Tim dat zijn 16 reacties dat wordt nog een stukje schrijven.
    Hee geniet nog even nu het nog kan Nederland is echt anders. Gr aan Jimmy

  • 10 Juli 2006 - 17:28

    De Indiaan:

    Komen een paar touristen op het strand bij Galibi zien ze een indiaan heel hard huilen. De touristen vragen zich af waarom die man in deze prachtige omgeving zo aan het huilen is. één van de toursten stapt op de man af en vraagt deze waarom hij zo moet huilen.
    Antwoordt de indiaan ik ben al dronken maar mijn BIER is nog niet op......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1827
Totaal aantal bezoekers 75878

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2005 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: