Wij gaan weer naar school! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tim Ongering - WaarBenJij.nu Wij gaan weer naar school! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Tim Ongering - WaarBenJij.nu

Wij gaan weer naar school!

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

03 Mei 2006 | Suriname, Paramaribo

Na Palumeu werden de laatste dagen met Tim op een rustig Surinaamse tempo doorgebracht. Vooral veel relaxen en weinig activiteiten. De activiteiten die wél werden ontplooid waren echter wel weer van een zeer degelijk niveau. ’s Dinsdags hadden we namelijk pokeravond, hierin bijgestaan door Mattheus (a.k.a. Ballack of Stephan) en een vriend van hem, Hanne genaamd (a.k.a. John of Johannes). En inderdaad, een pokeravond is eigenlijk gewoon een simpel excuus voor whiskey en sigaren, mede om te vieren (?) dat zowel Tim als Stephan binnen afzienbare tijd zou vertrekken.
De avond werd ingezet met kip, maïs en rijst al dente, daar de rijstkoker weigerde normaal te functioneren. Hierna werd al snel overgegaan op de whiskey en sigaren, aangevuld met natuurlijk een stok kaarten en de diverse pokerattributen die je nodig hebt op zo’n avond – denk hierbij aan een bril en een pet. Het gevolg was een erg gezellig avond, hoewel helaas de dronken Duitser Hanne op het eind van de avond met de pot naar huis ging. Maar dat mag de pret niet drukken.
Na de woensdag vooral erg brak geweest te zijn, werd er ’s avonds met Tessa, die inmiddels voor een maandje is teruggekeerd in Suriname, en Tobias wat gegeten en gepoold bij Broki. De volgende dag werd er alleen nog even de dierentuin bezocht, voordat het helaas weer tijd was afscheid te nemen van Bayens. Door de gezelligheid had ik al bijna het idee dat ik ook weer terug moest naar Nederland, maar gelukkig kwam ik er vrijdag achter dat er nog een stapel repetities op me lag te wachten, smachtend om nagekeken te worden. O joy!
De rest van het weekend stond dus vooral in het teken van nakijken, hoewel er ook nog (duh) werd gevoetbald en zelfs nog even Koninginnedag werd gevierd. In Broki was namelijk door een meuk Nederlandse stagiaires een Koninginnedagfeest georganiseerd. Natuurlijk erg fout, maar stiekem vooral toch ook erg leuk. Een veel te scheve verhouding bakra’s t.o.v. autochtone Surinamers , heul veul oranje kleding en een kortstondige karaoke, alles wat eigenlijk niet hoort was aanwezig, maar desondanks een geslaagde avond. Om 5.30 u was het feestje eindelijk ten einde en besloot ik maar naar huis te gaan wandelen. Wonder boven wonder werd ik de volgende dag al om 12 u wakker, waardoor toch nog de meeste repetities werden nagekeken. En ach, ook gisteren was hier nog een vrije dag, zodat er niet eens zo enorm veel haast me was.
Vandaag is wel weer een drukke dag, want er werd, na 2 weken vakantie en daarvoor 2 weken SO’s, weer lesgegeven. Even wennen om weer te beginnen, vooral voor de leerlingen. Toch leuk om weer bezig te zijn. Helemaal leuk dat mijn broer Bart en zijn vriendin Thuy zo alweer op Zanderij staan. Wederom bezoek, ik mag niet klagen.

  • 03 Mei 2006 - 06:39

    Sjors:

    Goeie foto's!

  • 03 Mei 2006 - 08:45

    Maartje:

    Heyy!
    Dit keer een lekker kort berichtje zonder al te veel informatie, precies goed op de 'vroege' woensdag(moest even tellen)ochtend. Bart en Thuy zijn inmiddels gearriveerd dus doe ze de groetjes en zeg dat ze voor dvd's naar de supermarkt bij de grote boom moeten gaan haha. Als het goed is hebben zij de film 'Familie Ongering in Suriname' meegenomen, dus: veel kijkplezier!
    xxx Maartje (het is hier lekker zonnig!!!)

  • 03 Mei 2006 - 09:08

    Janneke:

    ha tim!!!!!!
    goed te horen dat ook in suriname aan t koningshuis wordt gedacht. oranje boven!!!!

    doe heel veel groetjes aan bart en thuy, hopelijk hebben ze een tape kunnen kopen en komt er 'familie ongering in Suriname the sequel"

    x janneke

  • 03 Mei 2006 - 17:15

    Nico:

    Maar jongen toch, aan de sigaren...

    En dan ook nog verliezen met pokeren, knuppel !

  • 04 Mei 2006 - 08:41

    Kleine Sanne:

    Heey Tim,
    ik denk ik zal je site weer es bekijken. Maar je hebt het echt moeilijk zo zonder ons of niet.. de black cat ingeruild voor whisky zo ken ik je niet hoor..haha zou wel gezellig zijn geweest. veel plezier daar nog.

    groetjes
    chin!

  • 04 Mei 2006 - 11:22

    D'n Nonkel:

    Ha menneke,

    De verdorven mens komt beetje bij beetje ook in jou tevoorschijn. Toch wel fijn om te constateren dat een gedeelte van mijn genen via een familiaire omweg ook in jou actief zijn. Ge leeft ook maar 1 keer en dan moet je veel geprobeerd hebben.
    Doe bartie en thuytie veul groeten van mij enne.... tot schrijfs maar weer he.
    gerard.

  • 06 Mei 2006 - 13:53

    Che:

    I like my new nickname! I'm trying to take over India now, but first I need the signal that Suriname is captured!
    See ya, thanks for the nice pictures on the web!
    Timtatuur forever

  • 08 Mei 2006 - 07:17

    Rob:

    Klinkt allemaal weer erg goed en fout. Mooi!
    Na een zonnig weekend met weinig regenval (haha!) start ik de week maar weer eens rustig op.
    Ben je toevallig nog bij EBRO geweest? Doe mevrouw Hermien anders de groeten.
    Houdoe!
    ps: er kan nog een voornemen als 'voldaan' afgestreept worden: we hebben een huis gekocht!

  • 08 Mei 2006 - 13:10

    Karien:

    oke die sigaren geloof ik maar waar is de whiskey??
    Dit lijkt op opscheppen timmen

  • 08 Mei 2006 - 14:37

    Grote Sanne:

    Hey tim dat klinkt wel relax met wisky én sigaar!Toch ben ik het met chin eens waar is de blackcat?de flessen bij mij zijn al half op!Doe de groetjes aan iedereen!

  • 08 Mei 2006 - 16:22

    Erica:

    Ja die black cat heeft echt afgedaan!!!
    Ben je nog niet verzopen? 't schijnt nog al te regenen bij jullie: ik schrok wel toen ik de beelden van pokigron zag op het nieuws....
    Ben benieuwd of hoe lang je klassen nog vol blijven.
    Veel plezier nog met je laatste maanden. Als het ticket goedkoper was, waren we je met zijn allen nog even komen vergezellen.....
    groetjes aan Tessa!!!!

  • 08 Mei 2006 - 18:21

    Jeroen:

    He smeerpijp....laat me nou toevallig tegen jouw weblog aanlopen....ja ik heb er ook niet voor gekozen maar ach...nu ik er toch ben zal ik maar een berichtje achter laten...
    Groetjes je beste vriendje uit Surimaribo !!

    Mzzls J

  • 08 Mei 2006 - 18:22

    Jeroen:

    Ps...de foto is idd een toonbeeld van je charme !!

  • 09 Mei 2006 - 15:23

    Yvette:

    Tim wat heb jij toch een leven daar...ruilen??????
    Hopelijk houdt je je voetjes droog.....
    En als je back in NL bent, moeten we zeker iets afspreken! afgesproken?
    Oh ja heb trouwens nu hetzelfde kapsel als je zusje doeg

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

Tim
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 351
Totaal aantal bezoekers 75883

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2005 - 20 Augustus 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: